2010. április 7., szerda

Tornyok - hazahoztuk Angliából

Mikor Angliában voltunk 3 világítótornyot láttunk élőben, így 3 világítótoronnyal gazdagítottuk az otthoni gyűjteményt, kiállítást is. A toronyszám nem volt ennyire tudatos, de így jött ki:-)
1) Világítótornyos naptár
Ez az, ami igazából 1, de akár 12 torony is lehetne, mivel egy naptár, amiben igék vannak a tornyok fényképei mellett.


2) Világítótornyos ceruzahegyező
Liverpoolban, a múzeumok között, a múzeumi dokkon van egy Nauticalia nevű bolt, ami mindenféle tengeri kütyüt árult, köztük világítótornyosból: tollat, ceruzát, könyvtámaszt, lámpát. Végül egy ceruzahegyezőt vettünk - a praktikusság jegyében :-)

3) Kicsi fa torony
Szintén kötődik Liverpoolhoz, de nem onnan van.
Amikor voltunk a Maritime, azaz tengerészeti múzeumban, a museumshopban mindenféle toronyfigurát árultak. Szemeztem velük, de végül ellenálltam a kísértésnek és nem vettem. Mivel még a legelső toronynézésünk előtt voltunk, és inkább olyan tornyokat szerettem volna, ahol tényleg jártunk is, ez azért annyira nem volt nehéz.
Aztán megnéztük a new brighton-i Perch Rock világítótornyot, de erről csak képeslapot láttunk.
Két nappal később pedig megkaptam ezt a figurát. Angol barátainkkal vacsoráztunk, és tőlük. És majdnem olyan, mint amivel a museumshopban szemeztem..

+1) Képeslapok
New Brighton világítótornyáról 2 képeslap: egy fénykép és egy festmény.

+alkottam) Kitűzök
A valóban látott tornyok alapján rajzolt kitűzőről már egy korábbi bejegyzésben írtam.
A másikat legelső nap rajzoltam, csak úgy fiktív toronyról.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése