2012. április 13., péntek

Levendulaszappan

Bár a karácsonyi családi ajándék volt, de mi most használjuk és virágos, úgyhogy mégis tavaszi a levendulaszappan.
November táján - a Praktika cikkének is köszönhetően - fellelkesültem szappangyártás témájában. A vegyszeres, újságban leírt megoldástól azonban féltem, és nem nagyon tudtam, milyen üveg is az, ami elbírja a lúgot. Így visszatértem a már közel 10 éve bevált módszerhez: kész szappant olvasztottam.
Ehhez vettem semleges illatú babaszappant, lereszeltem*, vízfürdőben megolvasztottam és szárított levendulavirágot kevertem bele. Az öntőforma négyzet alapú tejesdoboz volt, a kész szappanokat pedig celofánba befőző fóliába csomagoltuk.
Finom, levendulaillata lett, és ha a virágokat sikerült egyenletesen elosztani az olvadékban, akkor lyukas sem lett a közepe, mint annak a példánynak, amit mi most használunk.

*az egyenletesebb olvadás miatt darabolni kellett a szappanokat. Így elkezdtem reszelni a szappanokat. Fél óra alatt 1 db-ig jutottam, majd jött Férj, a nyers erő, aki zacskóba rakta a többi, kissé kicsomagolt szappant és kalapáccsal ütni kezdte. Kb. 5 perc alatt végzett a maradék 4 szappannal...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése