2012. december 18., kedd

Szaloncukorgyár

Tegnap este nekiálltam szaloncukrot gyártani - rögtön kétfélét is. Az inspirációt Gyereketetős Virág gesztenyés bonbonja és az egészséges, cukormentes szaloncukor adta. De csak inspiráció volt mindkettő, íme a receptek.
Gesztenyés-narancsos szaloncukor
  • 1 csomag (25 dkg) gesztenyepüré
  • kb. 10 dkg olvasztott csokoládé
  • kb. 15 dkg darált keksz
  • kb. 0,5 dl narancslikőr
A hozzávalókat összegyúrtam, majd a masszából kissé hosszúkás gombócokat formáztam.

Mákos-mazsolás szaloncukor
  • 1 nagyobb csomag (25 dkg) mazsola
  • kb. 15 dkg darált mák
  • kb. 5-10 dkg darált keksz
 A mazsolát vízbe áztattam bő egy órára, majd leszűrtem és géppel aprítottam, daráltam. A mákot is ledaráltam, majd a masszát összegyúrtam és kissé hosszúkás gombócokat formáztam.

A kész szaloncukrokat hűtőbe tettem (egy adag rövid időre a fagyasztóba került), majd zsírpapírba (gesztenyés) és zsírpapírba és alufóliába (mákos) csomagoltam őket.
Szerintem is, de a fő tesztelő Férj szerint is finom lett nagyon. Mindkettő kicsit különleges, a mákos markáns és karakteres, Férjnek jobban ízlik, a gesztenyés picit lágyabb, bár érezni benne az alkoholt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése