2014. április 17., csütörtök

Japán virág - 3D

Létrehoztam egy japán virág taget is a blogon, mert folyamatosan ilyet horgolok, de azért mégsem a hagyományos módon, úgyhogy talán közzétételre is érdemes.
Most épp 3D-ben, több sor szirommal készítettem. A nagyobbat horgoltam előbb, ott elkészült a sima japán virág, de valahogy üresnek tűnt, így elindultam befelé, visszafelé is, horgoltam még rá 2 sor sziromlevelet.
A kisebbiknél nem horgoltam végig a virágot, hanem az egyes sorok végén nem 2 láncszem sormagasítással kezdtem, hanem a meglévő rácsozatra horgoltam rá a szirmokat, és úgy haladtam tovább. Később tovább variáltam a mintát, és az egyes sorok után lehorgolt láncszemek következtek, amikre aztán a szirmokat horgoltam.

A folyamatosan haladó 3D japán virág mintájának leírása:

1. sor (eredeti): 
5 láncszem összehorgolva
2. sor (eredeti): 
2 láncszem (lsz) sormagasítás
1 lsz
1 egyráhajtásos pálca (erp)
1 lsz
összesen 11 erp, köztük mindig 1 lsz
az utolsó lsz-et a sormagasításhoz horgolni
azaz 3 lsz + 11(1 erp + 1 lsz)
2,5. sor:
szirmokat horgolok, az eredeti leíráshoz hasonlóan, de az elején és a végén egy kicsit variálok
a) vagy a 2 rövidpálcát elhagyom a szirom elejéről és végéről
b) vagy 1 rövidpálca - 1 erp - 2 kétráhajtásos pálca - 1 erp - 1 rövidpálcából horgolok szirmot
összesen 4 szirom lesz, 1 szirom 3 erp-t fog át az előző sorból, úgy hogy minden sziromközbe 2 szem jut a sziromból
3. sor (eredeti):
2 lsz sormagasítás
2 lsz
1 erp
2 lsz
összesen 12 erp, köztük mindig 2 lsz
azaz 4 lsz + 11(1 erp + 2 lsz)
3,5. sor:
az eredeti szirmokat horgolom meg, összesen 6 db-ot, úgy hogy egy szirom 2 erp-t fog át az előző sorból
az első közbe: 2 rövidpálca - 2 erp - 1 kétráhajtásos pálca
a második közbe: 1 kétráhajtásos pálca - 2 erp - 2 rövidpálca
A kisebb virág ekkor készen is van.
4. sor (eredeti):
2 lsz sormagasítás
3 erp
1 lsz
4 erp
1 lsz
összesen 12 blokk (4 erp-ből álló)
azaz 2 lsz + 3 erp + 11(4 erp + 1 lsz)
5. sor (eredeti):
5 lsz
hozzáhorgolni az előző sor lsz-ébe, a 4 erp-k közötti láncszemekbe
összesen 12 hurok, fül lesz
6. sor, a szirmok (eredeti):
2 rövidpálca
2 erp
2 kétráhajtásos pálca
2 erp
2 rövidpálca
a szirmok között visszahorgolni az előző sorba, a 4 erp-k közötti lsz alá
A kész a nagyobb virág.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése