2014. október 13., hétfő

Kézen kötés és hangoskönyv

Több helyen belefutottam már a kézen kötésbe, valahogy mindenhol ez jött szembe az utóbbi napokban. Az utolsó lökést Emőkével való beszélgetésünk adta, így beszereztem a vastag fonalakat. És mivel gyorsan szerettem volna egy sálat alkotni, ki is próbáltam.
Kötni nagyon régen, még általános iskolában kötöttem, de a második sortól már sikerült, ment és gyorsan haladtam. Azonban sehogy sem tudtam kiszámolni, hogy az utolsó sorhoz, majd az eldolgozáshoz mennyi fonalra van szükségem, visszabontani nem tudtam csak az egészet, így az első sálam egyben az 5. sálam is lett. A végén viszont már annyira belejöttem, hogy közben kiolvastam meghallgattam Lewis Carroll: Alice Csodaországban című könyvét.
Így nem csak első kézen kötéssel, hanem az első csak hangosan olvasott könyvvel is gazdagabb lettem.
Köszi, MEK és Emőke!
A sálam ilyen lett:

A kötéshez az alábbi két videót használtam, néha az egyik, néha a másik volt egyértelműbb:


és 


Aztán belefutottam még néhány videóba az ujjkötésről, a papírzsebkendős-dobozon vagy a házi kötőkeréken végzett kötésről. Ezek alapján kötni bármin lehet, amin egyenlő távolságra vannak kiálló bögök. Ami eszembe jutott:
  • félkész ovális kosár alapjának egyik oldala, amin még kilógnak az aljkarók,
  • ritka fogú fésű,
  • szövőszék leverővillája,
  • végigcsipeszelt faléc vagy egyenes kartoncsík,
  • körbecsipeszelt kartondoboz (ebből cső lesz)
De itt egy elkészített is:
Bergamott házi kötőkereke: http://bergamott.blogspot.hu/2011/11/kotokerek-hazilag.html

3 megjegyzés:

  1. Nagyon jó lett, Ibolya!!! :) Szépek a színek együtt!! Amúgy nekem is kész lett a 2. már, ajándékba, de azt még be akarom festeni is ruhafestékkel. Valahogy a vastag fonalakból itt nem találtam szép színűt.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm!
    Ha vékonyabb fonalból fogsz össze 2 szálat, az nem működik? A sálban a szürkéből nekem is 2 szálból lett 1 szál, nemrég pedig sötétbarnát és kéket fogtam, össze 1 szálnak.

    VálaszTörlés
  3. Igen, ki fogom próbálni a 2 szálasat is, mert vettem vékonyabb piros fonalat. Ajándékba, karácsonyra. Lassan neki kéne állnom:)

    VálaszTörlés