2014. november 6., csütörtök

Őszi füzér

Még tavaly láttam nagyon szép őszi dekorációt a KIK-ben, de akkor Férj azt mondta, hogy ilyet, meg még szebbet tudok én is alkotni. Akkor végül elmaradt, azóta lett volna rá egy évem, de csak most, a hűvösebb idővel kezdett el újra foglalkoztatni a dolog.
A fejemben nagyjából megszületett egy vágykép, hogy mit is szeretnék. Legyen színes, vidám, leveles és füzér.
Ehhez elővettem a 20 Ft-os filccsíkjaimból az őszi színűeket: sötét- és világosszöld, barna, bordó, narancssárga, citromsárga. Szerencsére nem egyszerre szereztem be ezeket a csíkokat, így finom, árnyalatnyi különbségek vannak az egyes színek között: többféle sötétzöld, többféle narancssárga stb.
Előszedtem a '90-es években divatos fagolyós hajgumimat, és az erről leszedegetett fagolyókat.
A szaténszalagokból kiválogattam zöldet, barnát és narancssárgát.
Előkészítettem a varrókészletem és sok gombostűt, valamint tömőanyagot.
Alapanyagok, eszközök

Két réteg filcanyagot gombostűvel fogtam össze, majd a filc anyagból leveleket vágtam ki: hosszúkás, három ágú, juhar, tölgy...
Előkészített, kivágott levelek
Pelenkaöltéssel kb. 3/4-ig összevarrtam az egyes elemeket, majd az IKEA párnából származó tömőanyaggal kitömtem, és befejeztem a két réteg összevarrását.
Kitömött, összevarrt levelek

Ekkor jött a legnehezebb része: a füzér összeállítása. Próbálkoztam, mértem, vágtam, kötöztem, végül lett belőle
  • egy hosszú, a karnisra lógatott füzér,

  • valamint 4 rövidebb dísz, amiket az étkezőasztal székeinek háttámlájára rögzítettem.

A füzért nagyon lelkesen kezdtem el készíteni, még szeptember elején. Egy este kiszabtam a leveleket, majd még aznap össze is varrtam 1 levelet. Aztán varrtam tovább, közben fotóztam a blogra. A képek elszálltak. Újra fotóztam, újra elvesztek a képek. Közben bár varrtam, de hagytam csak kivágott leveleket is a fotóhoz. Beszereztük az új memóriakártyát, lefotózhattam végre a folyamat elejét, folytathattam a varrást. Igen ám, de elmentünk nyaralni Székesfehérvárra, ahol kb. 2 óra alatt kész lettem 2 füzérrel - olyanokkal, amilyeneket ebből terveztem. Így bár a végére már alig volt elkészítenivaló ezen a füzéren, a lelkesedés is elfogyott, nagyon nehezen fejeztem be. De itt van, és a kicsi, rövid, széken logóknak nagyon, a másiknak csak simán örülök. Mert azért mégsem ugyanolyan mint a székesfehérvári!

Új beszerzés: semmi
Eredmény: vidámság a lakásban, őszi dekoráció, kicsit kevesebb filccsík. Egy végre befejezett projekt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése