2015. február 25., szerda

Horgolt sál

Horgoltam egyet, aztán még egyet, aztán még egyet. Egyszerű, könnyű, látványos és viszonylag gyors. És sikere van a tömegközlekedésen: mert annyit látnak, hogy horgolok, de a meghúzott hurok miatt mégsem a megszokott mozdulatokkal - többen meg is szólítottak vonatozós horgolás közben.
Az eredeti ötlet innen származik: http://legykreativ.blogspot.hu/2013/01/horgoljunk-salat.html
Annyit módosítottam rajta, hogy mindkét oldalon csak 3-3 láncot horgoltam, így nem kellett még az egyik oldalán visszamenni, mégis egyenes lett a széle. Ennél egyedül arra kell figyelni, hogy a 3 lánc első láncszeme hosszabb legyen. És azt sem kell számolgatni, hogy mennyi fonalat hagyjak a szegélynek. Szóval nekem egyszerűbbnek tűnik.
Kb. egy motring fonalból lesz egy sál.

Készítettem színátmeneteset:


többszínűt,
ahol a szükségből lett erény. Az eredetileg kiválasztott drapp színű fonal ugyanis rövidnek bizonyult egy sálhoz, így egy hasonlót kerestem hozzá. Végül a sál két rövidebbik végére barna sávot horgoltam, míg a teljes hosszabbik oldalon a sötétbarna fonallal horgoltam végig a sál szélét.

A színátmenetes sál végtelen, Möbius-szalagos lett. A blogvilágon tavaly végigsöpört ilyen sálakról mindig egy nagyon régen látott film jut eszembe: A Moebius-metró (adatlapja a Port.hu-n).
Mivel kissé lyukacsos, ritkás sálat kapunk végeredménynek, tökéletes tavaszi kiegészítő lehet. Télen, hidegben pedig akár többet is a nyakunkba tekerhetünk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése