2015. február 3., kedd

Nemezelt tolltartó

Már régóta szerettem volna a táskámba valamilyen papírzsepkendő-tartót. Amit korábban használtam az inkább szemüvegtartó, így túl nagy, a zacskó, amiben árulják nem a legszebb...
Aztán belefutottam egy nemezelésbe, ahol a foglalkozásvezetőnek nem igazán sikerült elmagyaráznom, mit is szeretnék. Így készült hát egy hosszú, 2 részbe hajtható cső, valamint rá egy fedél - papírzsepkendőknek nem az igazi.
Sokáig csak kerülgettem, aztán a kupaccsökkentés jegyében tolltartó lett belőle.  A több lépéses átalakítás pedig valahogy így zajlott:
  • mivel tolltartónak túl hosszú volt, a cső egyik végét levágtam, sárga közepet raktam bele, ez egyik felét kissé összehúzva összevarrtam. Ebből virág lett.
  • levágtam egy keskeny csíkot a csőből, amit keresztben félbevágtam
  • pelenkaöltéssel körbevarrtam a cső két oldalát,
    • bevarrva ezzel a tolltartó alját, és
    • hozzávarrva az előző pontban levágott csíkot, kialakítva ezzel a fedél bebújtatóját
  • a fedélre virágokat hímeztem.
Nem csak tollak, hanem horgolótűk tárolására is alkalmas.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése