2015. július 10., péntek

Desszert a harminc+ fokban

A nagy melegben többször is készültem, hogy főzök, de végül nem volt kedvem még jobban befűteni a lakást. Szerencsére az alapanyagok nagy részét már korábban elhasználtam, vagy kibírta azt a 3 napot, amíg megjött az enyhület, és sorra került. Volt azonban pár gyümölcs és egy kis tejföl, ami nem járt ilyen jól. Meg szívesen ettem volna valami sütifélét is. Úgyhogy összeborogattam, ami elhasználásra várt, és finom lett belőle.
Hozzávalók:
  • babapiskóta
  • tejföl, kefír, joghurt
  • (bogyós) gyümölcs: ribizli, málna, josta, meggy...
Előkészítés:
A babapiskótákat 2-3 darabba törtem.
A gyümölcsöt megmostam és leszemeztem.
A kefirt és tejfölt összekevertem.

Elkészítés:
Egy nagy üvegtál aljába rétegeztem 1 sor babapiskótát, ráöntöttem 1 réteg tejfölös keveréket, majd rápotyogtattam 1 réteg gyümölcsöt is, esetünkben jostát.
Újabb réteg babapiskóta, tejfölös keverék, gyümölcspotyogtatás - amíg kitart.
A tetejére a tejfölös keverék, és díszítésnek gyümölcsszemek kerültek.
A hűtőbe raktam állni.

Az eredmény:
A babapiskóta megpuhult, a tejföl és a kefir túrószerűvé vált. Bár cukor nem került bele, és a josta is kicsit savanykás, a babapiskótától mégis elég édes lett. Ha fanyarabb maradt volna, az sem baj, mert a nagy melegben úgyis valami kevésbé édesre vágytunk.

Tipp:
Poharakba is rétegezhetjük, akkor szebben tálalható.
Étcsokoládéreszelékkel a gyümölcsök között még különlegesebb lenne.
A tetejére szórt gyümölcsökből kialakított számmal, betűvel személyessé tehetjük. Nyári születésnapon akár rendhagyó torta is lehet belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése